Националнa годишњa конференцијa о Каријерном вођењу и саветовању

 

Извештај са Националне годишње конференције о Каријерном вођењу и саветовањњу одржаном 24.новембра у Београду на Коларцу

На самом почетку Конференције,учесницима су се обратили: Весна Ђурић,директорка BOŠ-a,др Габријела Грујић Гаврић из Министарства просвете,науке и технолошког развоја и Никола Микашиновић из Фондације СолидарСвис. Весна Ђурић је говорила о значају целокупног Пројекта КВИС на БИС,који се реализовао уз подршку Фондације Солидар Свис,канцеларије у Србији,а под покровитељством Завода за унапређивање образовања и васпитања на иницијативу Министарства просвете,науке и технолошког развоја. Сви учесници су посебан осврт дали на Стандарде усуга каријерног вођења и саветовања(чију обуку ,кроз радионице 12 школа ,смо нас две прошле 6.и 7.јула 2017) у ком посебну групу заузимају Стандарди вечтина управљања каријером,а који дефинишу кључне области личног и професионалног развоја и,у оквиру њих,компетенције појединаца у области откривања и разумевања себе ,сагледавања могућности света рада и образовања и креирања каријере ,као и исходе ових компетенција.

Др Грујић је посебно истакла члан закона о дуалном образовању који је у непосредној вези са КВИС-ом и нагласила да се неће мењати програми образовања него да ће се у оквирима досадашње практичне наставе спроводити одређњни део у производњи и да ученици неће бити запослени у компанијама,иако ће добијати одређену надокнаду,већ ће бити у процесу образовања.Избор занатског занимања неће бити ограничење за проходност до жељеног факултета,што ће омогућавати полагање Опште стручне матуре.

Посебно интересантан део је била Сесија 1,Примери добре праксе каријерног вођења и саветовања у средњим школама у ком су се представила школе добитнице прве,друге и треће награде на Сајму школских тимова за каријерно вођење и саветовање: 1. Соња Милојевић, Политехничка школа Крагујевац; 2. Весна Смуђа, Гимназија“Бранко Радичевић“ из Старе Пазове и 3.Јадранка Војнић Пурчар, Хемијско-технолошке школе из Суботице.

Мислим да смо кроз овај део увиделе колико се добрих ствари спроводи код нас у школи и шта је то што можемо побољшати.(Сенка на послу, укључивање родитеља у радионицама, рад у основним школама). Из свега тога ће се сигурно изродити нове идеје које можемо и ми презентовати на следећем Сајму. Иначе,награде су биле за прву екипу одлазак у Аустрију уз добитак од 30000 динара,а друга и трећа боравак од три дана у Словенији –Лендава-Четири слободе ЕУ уз добијање по 10000динара.(презентације ће нам бити достављене меилом).

Пленарна сесија 2-Каријерно вођење и саветовање као механизам за превенцију осипања

У овом радном делу су говорили Оља Јовановић са Института за психологију,Филозофског факултета у Београду , Витомир Јовановић из Центра за образовање политике и Марко Банковић, Еурогајденс центра Фондације Темпус-Еразмус +

Витомир Јовановић је посебно истицао улогу образовања -10 пута се смањује ризик од сиромаштва ,ако су људи високообразовани, два пута са средњочколским образовањем. Повезивао је улогу образовања са каријерним вођењем у спречавању осипања.

Оља је истакла неколико добрих примера праксе из средње школе које је она имала прилику посетити и видети како КВИС-функционише у пракси, посебно истичући нашу Пољепривредну школу.

Последња сесија је Подршка каријерном развоју ученика у програмима учења кроз рад у ком су учествовале  Татјана Глишић Милутиновић из Завода за унапређење образовања и васпитања и мр МИрјана Ковачевић из Привредне коморе Србије.

Татјана је посебно истакла значај образовања говорећи о примерима из праксе где ученици занатских занимања ,постављени у врло проблематичне ситуације веома успешно решавају проблем ,чак са увођењем иновација,али када треба да објасне поступак нису то у стању. Нарочито је истакнут недостатак вербалног изражавања.

Мирјана Ковачевић је говорила о могућности које Привредна комора пружа у дуалном образовању кроз повезивање компанија и образовних установа,као и о обавезујућим факторима за повезивање истих преко законских регулатива.

Сви учесници који су се укључивали у дискусију говорили су о препрекама на које наилазе у пракси спроводећи КВИС,уз тражење савета за њихово решавање.

media-share-0-02-04-085ad56d33ba550f0313fd872767a393f71dd61c5c7458a1d4f8d4a3855f6a61-Picture media-share-0-02-04-72dd538b2aced171011d397201e81aef9a8f689e445804e8c36b7777b96de27d-Picture